luni, 22 martie 2010

Puncte de plecare

Campanie electorală: Pe cei fără prea multă şcoală, politicienii îi cumpără cu bere, mici, cârnaţi, şepci şi baloane, iar pe cei mai pregătiţi îi păcălesc cu legi salariale pe care tot ei le fac inaplicabile.

În primul rând, un lucru îmi este clar: nu accept ca cei de la putere să îşi bată joc de mine. Am acest drept. Or, dacă ne uităm la modul cum, spre exemplu, au reglementat salarizarea cadrelor didactice, nu avem altă concluzie... Apoi, vreau să mă implic. Am decis asta, cu mult timp în urmă, de bună voie. În al treilea rând, nu accept nici ca cei care conduc grupul din care fac parte, să mă expună sancţionării pentru comiterea unor fapte nelegale. Am şi acest drept. Şi dacă analizăm modul în care sindicatul din care fac parte a ales să rezolve situaţia iscată în ultimii doi ani cu privire la salarii, putem simplu observa că suntem total expuşi...ni se cere să comitem nelegalităţi, în contextul în care, de fapt, suntem primii care ar trebui să găsim soluţii pentru combaterea lor.

Protestul cadrelor didactice din Buzău, declanşat în 16.03.2010, este nelegal. Din acest motiv am refuzat să particip. Şi cred că e riscant şi totodată ruşinos dacă obţinem satisfacţie pe baza unor astfel de demersuri. Şi eu doresc un salariu decent. Dar cred că decenţa trebuie să ne caracterizeze şi când îl revendicăm! Eu o să refuz o mărire de salariu obţinută în mod nelegal. Încă din prima zi, invitat în una din emisiunile postului local de televiziune, alături de dl. Bratu Cristache, secretar general al Sindicatului din Învăţământ, Buzău, am afirmat că protestul este nelegal. Iar domnul Bratu nu a demonstrat contrariul, deşi i-am cerut de mai multe ori. Vineri am cerut altceva: demiterea domnului Bratu şi încetarea protestului (vezi al doilea text din bară: "Cerere adresată Sindicatului...").

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu